יום אחד לפי עשור, ביתי חזרה הביתה עם חברתה מבית הספר. הן סיפרו לי שהמורה ביקשה מהן להכין מצגת על נחיתת האדם הראשון על הירח ולהציג את זה בכיתה.
נוסף על קריאת כתבות בנושא וצפיה בקליפ מתוך הסרט "אפולו 11" ביו-טיוב, שאלתי אותן, אם הן היו רוצות לעשות "הליכת ירח" עם חליפת חלל של אסטרונאוטים. טוב, לא ממש ירח אמיתי, אלא ירח וירטואלי:)
חברי ושותפי העסקי במטאוורס, דיויד בורדן, מייסד חברת DADEN LIMITED סיים לפתח מודל הדמיה תלת ממדי של הנחיתה על הירח בתוך העולם הוירטואלי סקונד לייף. בכך הוא רצה לאפשר לתלמידים, מורים ולכל המתעניינים בנושא לחוות ולחגוג את האירוע ההיסטורי משנת 1969 באופן משחקי ואינטראקטיבי.
המשימה: נחיתה על הירח עם אפולו 11
איזה מטייל וירטואליהבנות התלהבו מהרעיון שהצעתי. לאחר שעזרתי להן בהרשמה והתחברות לסקונד לייף, כל אחת בחרה ייצגן (דמות אווטאר אישית). בתחנת החלל הוירטואלית ששייטה בחלל הוירטואלי מעל כדור הארץ הן לבשו והתאימו את חליפת החלל לאווטאר שלהן.
בתחנת החלל היה "שער טלפורט" שהעביר אותן באפקט "בים מי אפ, סקוטי! סטייל מסע בין כוכבים, אל "בסיס השלווה", הוא אזור הנחיתה של אפולו 11 על הירח, ששוחזר אחד לאחד בעולם הוירטואלי.
הבנות, בדמות האווטארים שלהן, לבושות בחליפות אסטרונאוטים של NASA, פסעו על אדמת הירח הוירטואלי, הגיעו לרכב הנחיתה ״עיט״, בעקבות צעדיהם של האסטרונאוטים הראשונים שפסעו על פניו: באז אולדרין וניל אמסטרונג.
הן צפו בתמונות שצולמו על ידי האסטרונאוטים במקום, עשו "סלפי" וירטואלי ליד דגם תלת ממדי של ארצות הברית, והתבוננו בהשתאות בכדור הארץ הכחול צף בשמי הירח השחורים.
את החוויות המסע הוירטואלי שלהן, הן סיכמו והציגו באמצעות קליפ קצר שצולם מנקודת מבטן כאווטאר אסטרונאוט על פני הירח.
לאחר כמה ניסיונות, הן עשו קליפ שהיה מספיק טוב לדעתן כדי להציג לחבריהן בכיתה. הפנים שלהן אמרו הכל. זה היה WOW!
על 5 ממ"ים עומד העולם: משחקים, מסעות, מלחמות, מספרי סיפורים ומסחר.
*** BE EVERYTHING ***
ממרחב זר למקום מוכר ומעצים
איזה סגנון של מטיילים וירטואליים אתם?
עוד בנושא:
מחקר "ממרחב זה למקום מוכר" למידה בסביבות VR
רשימת מקורות:
גזית, ח' (2021). משחקי מחשב ומִשְׂחוּק. בתוך: דורון, א' (עורכת): משחק איך הוא משפיע על מציאות חיינו, פרק 7 (ע"מ 89-112). מודן הוצאה לאור בשיתוף משרד הביטחון ההוצאה לאור.
בירנבוים, מ',. גזית, ח' (2018). הל״ל ומשחוק – הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם נוֹעָדוּ? בתוך: בירנבוים, מ׳ (עורכת): מחקר ויישום בהערכה לשם למידה (הל"ל) של תלמידים ומורים בישראל, ע"מ 285-305. בהוצאת מכון מופ"ת – בית ספר למחקר ולפיתוח תוכניות בהכשרת עובדי חינוך והוראה במכללות., תל-אביב.