"אנחנו מנסים ומהנדסים את פורטנייט כך שלשחקנים יהיה מרחב אפשרויות לעשות כל מה שבא להם".

דונלד מאסטרד, מנהל הקריאטיב של חברת EPIC GAMES

ההבדל המרכזי בין קריאת ספר או צפיה בסרט לבין משחק במשחק וידאו כמו פורטנייט, הוא חוויית האינטראקטיביות והוויית האג׳נסי של הגיימר GAMER"S AGENCY.  בעברית פעלנות יוזמת או בקיצור פ"י.

פעלנות יוזמת זה בטבע שלנו. אנחנו מתוכנתים לרצות לעשות את זה. כמו שההנאה שלנו ממשחק כדורגל כשאנחנו משחקים, היא היכולת לקבל החלטות בזמן אמת, כל שניה. בסוגת משחקי הוידאו "באטל רויאל"  סטייל משחקי הרעב, כמו פורטנייט או פאבגי', מזמנת לגיימרים  רמת אג׳נסי – פעלנות יוזמת עצומה.

Gamer's Agency הרבה יותר גדולה מכל חווייה שיקבלו במדיום בידורי אחר שאינו משחק וידאו. כדי לשרוד ולנצח הגיימרים יכולים לעשות הכל, בכל אופן שיבחרו ובכל דרך מצד השחקנים.

שחקן מספר אחת Ready Player One

"סביבות משחקים דיגיטליים מאפשרים לנו להיות כל מה שנרצה" אומר וֵייד וַטס, גיבור הספר שחקן מספר אחת של ארנסט קליין שיצא לאור בשנת 2011. סרטו של סטיבן שפילברג READY PLAYER ONE שמבוסס על הספר, יצא לאקרנים בשנת 2018. בפתיח הסרט מופיע המטאברס העתידי.

אואזיס הוא מטאברס – צביר של עולמות וירטואליים משחקיים שבו מרבית האנושות מבלה את זמנה. וייד וחבריו מנסים לפצח את סודות משחק שהשאיר אחריו מייסד ומפתח האואזיס שהלך לעולמו. הם נלחמים באתגיד ענק ומבצעים אתגרים שונים כדי לזכות בתהילה ובמפתח הבעלות עליו:

"האואזיס הוא מקום שמאפשר לך להיות בו כל דבר שתרצה להיות וכל דבר שתרצה לעשות. זו הסיבה שכולם מכורים לזה".

וֵייד וַטס

בשפה המקצועית של מפתחי משחקי המשחקים, מה שגיבור הספר "שחקן מספר אחד אומר ווא הגביע הקדוש של מפתחי המשחקים.

אנחנו יוצרים אצל הגיימר חוויה שהוא כל יכול, שהכל אפשרי. החכה שתעלה ברשת את הגיימר לתוך המשחק, מלכודת דבש של אלגוריתמים שתעטוף אותם בכניסתם בשערי המשחק, תחבק אותם ותדביק אותם אל העולם המשחקי הוירטואלי באופן כזה שהםירצו להמשיך ולשחק במשחק כמה שיותר, ולא יהיו מסוגלים לחשוב בכלל על לעזוב אותו. מילת הקסם הסודית של עיצוב חוויית הגיימר פה היא ה – אייג'נסי (Gamer's Agency ) או בעברית פעלנות יזמת.

ציטוט מקור על פי כללי APA

גזית, א' (2018, 10 באפריל). ד"ר אלחנן גזית – מה זה פעלות יזמת של גיימרים Gamers' Agency. [הודעה בבלוג גיימינג בראש]. אוחזר מתוך: https://www.gamefulheroes.co.il

ד"ר אלחנן גזית עוזר למנהלים ועובדים בארגונים, חברות, סטארטאפים, הורים ואנשי חינוך ליישם את גישת אינטליגציה משחקית בעידן ה-AI לצמיחה עסקית והעצמה אישית. הגישה שפיתח מבוססת על למעלה מ- 20 שנות מחקר, פיתוח וניסיון מקצועי. אלחנן הוא מומחה להתנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה ומשחקים, מראשוני חוקרי משחקי הווידאו בעולם וממקימי תעשיית המטאוורס בארץ. אלחנן ייסד ומנכ"ל את מטא-וורסנס בע"מ, החברה הראשונה בישראל שהציעה לארגונים עולמות וירטואליים להדרכה ולמידה עם אווטארים. יוצר תוכן ומנחה את הפודקאסט אינטליגנציה משחקית בעידן ה– AI ואת  MetaYeda.

ד"ר אלחנן גזית - מרצה, יועץ וחוקר גיימינג וחדשנות דיגיטלית.

הזמינו הרצאה | צרו קשר לקביעת פגישת ייעוץ | הרשמו לערוץ יוטיוב | האזינו לפודקאסט בכל זמן ובכל אפליקציה שתבחרו | אהבתם את הפוסט? הרשמו לניוזלטר MetaYeda

דילוג לתוכן