השבוע התראיינתי בתוכנית הטלויזיה של ערוץ הספורט ⚽️ "מגרש פתוח" עם טל ברמן וטליה סלנט. יחד עימי התראיין גם עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל. היה fun 🎮.
לדור הגיימינג יש תחום ספורט חדש, ספורט אלקטרוני eSports
מה זה eSport? צפו
"ספורט דיגיטלי זה כמו שח-מט על סטרואידים. שחקן גיימינג מקצועני הוא כמו נהג מרוצי פורמולה 1, מבחינת הלחץ הפסיכולוגי שמופעל עליו, וכמו רץ מרתון מבחינת דופק לב-ריאה. זהו ספורט מקצועני לכל דבר". – ד"ר אלחנן גזית (בתוך: ראיון בערוץ ספורט 5).
בספרי 'דור הגיימינג' (שם זמני) אני מתאר כיצד יצאו המשחקים ממסך המחשב והפכו מתחביב של מעטים לתופעת המונים. ליג-אוף-לג'נד (lol) היא דוגמה מייצגת להצלחה מסחרית פנומנלית (שבעה מיליון דולאר הכנסות ביום!) כתוצאה מפיתוח ועיצוב משחק מרובה משתתפים מצויין, שעושה חיבור נכון עם גיבורי עידן המִישׂחוּק, בזמן הנכון.
צפייה בטורניר משחקים דיגיטליים כספורט מקצועני כמו משחק כדורגל או משחק אנ.בי.איי, מכונה באנגלית "e-sport". שחקנים מקצוענים שמשתתפים בטורנירים נושאי פרסים שיכולים להגיע עד 1,000,000$ בטורנירים גדולים נקראים ספורטאי eSports.
הספורט מושך קהל של עשרות אלפים שממלאים את האצטדיונים הגדולים בעולם. חברת Riot Games, הצליחה למנף את המשחק ליג אוף לג'נד lol באמצעותם וליצור קהילה פעילה של 67,000,000 מיליון שחקנים פעילים ברחבי העולם, נכון להיום, מבלי להשקיע בשיווק בערוצים הסנדרטיים.
הספורט הדיגיטלי מושך מאות מליוני צופים ואוהדים. עסק שמגלגל 194מליון$ בשנה, נכון לכתיבת שורות אלה. התחום צפוי לגלגל קרוב ל 500 מיליון $ בשנת 2019. על ההצלחה הכלכלית של הספורט הדיגיטלי תוכלו לראות בקליפ של חברת וירג'ין מדיה:
חברות המשחקים הגדולות מכירות בכוח המשיכה של הספורט להמונים ועובדות על פיתוח משחקים שיקחו את הבכורה בתחום. המשחק המדובר בחודש האחרון הוא OverWatch של בליזארד, כשיותר מעשרה מיליון משתמשים כבר משחקים בו.
כדאי לדעת איך להתחבר אליהם במרחב המשחקים החדש, כמו שעושות קבוצות הכדורגל הגדולות בעולם, דוגמת מנצ׳סטר יונייטד, ווסטאם, וולנסיה ושאלקה. החברות המובילות בעולם כמו קוקה קולה, אינטל ומקדונלד, כבר שם.
בעולם, אוניברסיטאות ומכללות שרוצות למשוך את התלמידים הכי טובים אליהם, מציעות מלגות eSports לסטודנטים מצטיינים. בארץ, מכללת תל-אביב יפו פתחה קבוצת סטודנטים של ספורט דיגיטלי.
ד"ר אלחנן גזית עוזר למנהלים ועובדים בארגונים, חברות, סטארטאפים, הורים ואנשי חינוך ליישם את גישת אינטליגציה משחקית בעידן ה-AI לצמיחה עסקית והעצמה אישית. הגישה שפיתח מבוססת על למעלה מ- 20 שנות מחקר, פיתוח וניסיון מקצועי. אלחנן הוא מומחה להתנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה ומשחקים, מראשוני חוקרי משחקי הווידאו בעולם וממקימי תעשיית המטאוורס בארץ. אלחנן ייסד ומנכ"ל את מטא-וורסנס בע"מ, החברה הראשונה בישראל שהציעה לארגונים עולמות וירטואליים להדרכה ולמידה עם אווטארים. יוצר תוכן ומנחה את הפודקאסט אינטליגנציה משחקית בעידן ה– AI ואת MetaYeda.

הזמינו הרצאה | צרו קשר לקביעת פגישת ייעוץ | הרשמו לערוץ יוטיוב | האזינו לפודקאסט בכל זמן ובכל אפליקציה שתבחרו | אהבתם את הפוסט? הרשמו לניוזלטר MetaYeda